Ad Code

Kalemli tablet önerisi

Anahtar kelime eşleme türleri - Google Reklam Verme

hedef tahtası
Google arama motoru reklamı verirken karşınıza anahtar kelime kutucuğu karşımıza çıkar. Buraya yazacağınız kelimeler doğru hedefleme yapmak ve reklam bütçenizi doğru kullanmak için önemlidir. Anahtar kelime eşleme türlerini doğru kullanmak ürünü veya hizmeti ilgili kişilere ulaştırmak için dikkatli kullanılması gereken alandır.

Eşleme türleri;
Geniş eşleme
+Geniş +eşleme +düzenleyici
"sıralı eşleme"
[Tam eşleme]

1) Geniş eşleme

Geniş eşleme adından da anlaşılacağı gibi çok genel bir kategoridir. Ürün veya hizmetinizle ilgilenen ve ilgilenmeyen herkesin önüne çıkmaya sebep olur. Alakasız kişilere ulaştığınız için hem reklam bütçeniz boşuna tükenir hem de sayfadan hemen çıkma oranı artarak seo'ya olumsuz etkisi olur.

Örneğin, Ayakkabı kelimesi ya da spor ayakkabı çok genel bir kelimedir. Anahtar kelime bölümüne sadece Ayakkabı yazarsanız; beyaz spor ayakkabı arayan da, köseli ayakkabı arayan da, stiletto arayan da reklamınızı görüp tıklar ve çok genel bir kitleyi çekmiş olursunuz. Bu ziyaretçiler eğer adidas spor ayakkabı arıyorsa ve sizin ürününüz sadece nike spor ayakkabı ise umduğunu bulamayan ziyaretçiler müşteriye dönüşmeden çıkıp giderler.

Geniş eşlemenin diğer türü de geniş eşleme düzenleyici adında, kelimeler arasına + (artı) işareti eklenen modeldir. Böylece cümle arasına farklı kelimeler girebilir. Örneğin +spor +ayakkabı anahtar kelimesi eklediyseniz arasına, sağına ve soluna başka kelimeler girebilir. Örneğin; "spor erkek ayakkabı satın al, beyaz spor ayakkabı fiyatları, Kadın spor ayakkabı 37 numara, adidas spor ayakkabı modelleri" yazınca da reklamınız görünür ve tıklama alır.

2) Sıralı eşleme

Sıralı eşleme ise iki üç kelimelik arama terimlerinin "tırnak içinde" yazılmasıyla olur. Örneğin "spor ayakkabı" şeklinde yazdığınız zaman bu kelimenin arasına başka kelime giremez ama sağına ve soluna başka kelime gelebilir. Yani google arama motoruna "beyaz spor ayakkabı erkek, beyaz nike spor ayakkabı kadın" yazanlar da reklamınızı görebilir.

Sıralı eşleme, hedef kitleye ulaşmak için daha uygun bir seçimdir ancak yine de alakasız kişilerin reklama tıklamasına ve bütçenin çabuk tükenmesine sebep olabilir. Ürününüz sadece "beyaz spor ayakkabı" ise ve ziyaretçiler "kırmızı spor ayakkabı" yazıp reklamınıza tıkladıysa aradığını bulamadığı için çıkıp gidebilir. Bu yüzden en azından 3 kelimelik arama terimleri seçilmelidir. Örneğin çentik içinde "kırmızı spor ayakkabı" anahtar kelime olarak eklenebilir. Bir cinsiyete hitap ediyor ise "kırmızı spor ayakkabı erkek" şeklinde de yazılabilir.

3) Tam eşleme

Tam eşleme, uzun kuyruklu anahtar kelimeleri veya kısa cümleleri hedeflemektir ve [köşeli parantez içinde] yazılır, böylece sadece yazdığınız kelimeyi arayanlar tarafından reklamınız görüntülenir. Mesela [Nike spor ayakkabı erkek] kelimesini anahtar kelime olarak eklediyseniz aramalarda görünmesi için sadece bu şeklide yazılması gerekir. Ortasına, sağına ve soluna eklenen hiçbir şey bu reklamı tetikleyemez, sadece bu arama terimi yazılırsa tetiklenir ve insanların karşısına çıkar.

Böyle detaylı aramalar ne istediği bilen kişilere hitap eder ve ziyaretçinin müşteriye dönüşme olasılığı artar. Sayfanızda bu ürün varsa ziyaretçi ürünü beğenip satın alabilir. Yine de satış garantisi yoktur çünkü insanlar sadece özelliklerini incelemek ve fikir edinmek için araştırma yapıyor olabilir, henüz maaş almamış olabilir, fiyatlara bakıp en ucuzunu arıyor olabilir.

Uzun kuyruklu anahtar kelimelerin aylık aranma hacmi düşük olsa bile nokta atışıyla hedef kitle ayarlaması yapabilmek için önemlidir. Geniş eşleme yapıp alakasız binlerce kişiye ulaşmaktansa, tam eşleme yapıp ilgili kişilere ulaşılır. Tabi bu sözlerimiz büyük pazaryeri siteleri için geçerli değil, sürekli karşımıza çıkan reklamları olan büyük alışveriş siteleri geniş eşlemeyi de kullanabiliyor çünkü reklama ayıracakları milyonlarca lirası var. Tam eşleme anahtar kelimeleri kullanmak bütçesi kısıtlı olanlar için ve hedef kitlesini daraltanlar için uygundur. Peki bu anahtar kelimeleri nasıl bulacağız? Onu da Google anahtar kelime planlayıcı kullanarak bulabiliriz.

Anahtar kelime bulma

ads.google.com hesabına gmail adresiyle giriş yaptıktan sonra "araçlar ve ayarlar" sekmesine tıklayınca "planlama" başlığının altında "anahtar kelime planlayıcı" bulunur. Ona tıklayıp "yeni anahtar kelimeler keşfedin" kutucuğuna tıklanır ve karşımıza gelen ekrana kelimeyi yazıp sonuçları göster butonuna tıklanır. Burada listelenen sonuçlar en çok aranandan en az aranana doğru sıralanabilir, rekabet seviyesi, en düşük teklif ve en yüksek teklif görülebilir.

En düşük teklif, TBM (tıklama başına maliyet) için ne kadar miktar harcamak gerektiğini açıklar. Rakipler daha fazla TBM teklifi vermişse önünüzde çıkarlar ve en yüksek TBM teklifine kadar bu fiyat yükselebilir. Bu yüzden reklam verirken TBM sınırını iyi seçmelisiniz. Mesela "nıke spor ayakkabı" kelimesinin en düşük teklifi 0,50 kuruş ise siz TBM sınırını 0,55 kuruş olarak ayarlayıp reklama çıkabilirsiniz. Ancak rakipleriniz 0,70 kuruş teklif verdiyse sizin üstünüzde görünecektir. Tabi reklamda kullandığınız kelimelerin ve sayfanızda bulunan kelimelerin uyumlu olması bu sıralamayı değiştirebilir.

Negatif anahtar kelimeler

Reklamınızı verdikten sonra alakasız arama terimleri görürseniz bunları negatif anahtar kelime olarak eklemelisiniz. Örneğinbir kiralık daire ilanı verseniz "İstanbul kiralık daire" sıralı eşlemesi kullansanız, farklı semtlerden gelen aramalar olacaktır. Örneğin "kiralık daire etiler, kiralık daire küçük çekmece" gibi aramalardan tıklayanlar olur. İstemediğiniz semtleri negatif kelimeler olarak eklemelisiniz.

Anahtar kelime eşleme türleri konulu yazımızın sonuna geldik. Bunları dikkate alarak reklam verdiğiniz takdirde ürün/hizmetinizle ilgilenen kişilere ulaşabilir ve hedef kitlenin karşısına çıkabilirsiniz.

Yorum Gönder

1 Yorumlar

Bu konudaki görüşlerinizi yazabilirsiniz.

Close Menu