Ad Code

Kalemli tablet önerisi

Seo anahtar kelime analizi nasıl yapılır?

anahtar kelime analizi
Anahtar kelimeler insanların yazınıza ulaşabilmesi ve arama motorunda üst sıralara çıkabilmek için en önemli konudur. İç seo çalışması yaparken öncelikle anahtar kelimeler dikkate alınarak seo uyumlu makale yazılmalıdır. Bunun için evvela anahtar kelime analizi yapmak gerekir. Peki anahtar kelime nasıl bulunur?

İnsanların arattığı kelimeleri bulmak için kullanacağınız ücretsiz ve ücretli hizmetler mevcuttur. Ücretliler Ahrefs, Semrush gibi aylık dolarla ödeme yapmanız gereken büyük firmalardır. Ücretsizler ise çoğu kişinin kullanıp yeterli gördüğü websitelerdir. Örneğin;

1) Neilpatel

neil patel


Bu abimiz websitesine kendi fotoğrafını koyup anahtar kelime analizi yaptırıyor. Bulduğu sonuçlar çok güncel olmasa da işinizi görecektir. Özellikle aylık aranma hacmini ve TBM (tıklama başına maliyet) miktarını da gösterdiği için bunu ilk sıraya koyduk. Yani reklam verecekseniz bu kelimelerin ne kadar maliyeti olduğunu da veriyor.

Neilpatel ile anahtar kelime analizi yapmak için neilpatel.com/ubersuggest adresine gidiyoruz. Karşımıza gelen ekrana kelimeyi yazıyoruz, mesela yemek tarifi bloğunuz varsa insanların neler aradığını bulmak için kutucuğa "yemek tarifi" yazıyoruz. Daha sonra yandaki ülke kutucuğundan ülkeyi seçiyorsunuz. Hangi ülkede arandığını merak ediyorsanız o ülkeyi seçin ve "seach" butonuna basın.

Sol menuden "Keyword ideas" sekmesini tıklayın. Karşınıza gelen sayfada "suggestions" sekmesi seçilidir ve bunlar en çok arananlardır. Daha özel aramalara ulaşmak için hemen yanındaki "related" seçin. Çok aranandan az aranana doğru sıralanmış halde gelecektir, bunu terdine çevirmek için "volume" sekmesine tıklayabilirsiniz. Lakin insanların en çok aradığı konularda yazmalısınız.

neilpatel


En üstte aylık en çok aranan kelime çıkacaktır. Bu en çok aranan kelime iki kelimeden oluşur çünkü insanlar aradıkları şeyi kısa cümlelerle daha fazla ararlar. Ancak bu iki kelimelik cümleler rekabeti çok yüksek olan kelimelerdir. Üç dört kelimelik arama terimleri ise rekabet olarak daha kolaydır. Bu yüzden yazınızda uzun kuyruklu anahtar kelimeler kullanmalısınız.

Mesela "yemek tarifi" kelimesi aylık 450.000 kere aranıyormuş yani bu kelimede şansınız çok az, büyük siteler bu kelimede üst sıraya çıkmak için binlerce liralık seo çalışmaları yaparlar. Siz ise alt sıradaki "kolay yemek tarifi, patlıcan yemek tarifi" gibi kelimeleri hedefleyebilirsiniz. Bunlar üç kelimeden oluştuğu için rekabet daha kolaydır. Makele içerisinde bu kelimeleri kullanmak için önce başlıkta sonra yazı içinde defalarca kullanmalısınız. Tabi cümlenin doğal akışını bozmadan sinsice anahtar kelimeleri yerleştirmelisiniz.

Örneğin "patlıcan yemek tarifi" kelimesinde yazı hazırlayacaksanız başlık "patlıcan yemeği nasıl yapılır?" olabilir. Yazı içinde ise "bugün sizlere patlıcan yemek tarifi vereceğim" gibi cümle içinde kullanmalısınız. Giriş kısmından sonra gelişme kısmında ise "patlıcan yemeği yapmak, patlıcanın faydaları, patlıcan yapılışı, patlıcan yemeği malzemeleri" gibi kelimeler kullanmalısınız. Bu kelimeleri yine neilpatel ile bulabilirsiniz yada kendiniz biraz düşünerek bulabilirsiniz. Siz olsanız bu konuda nasıl aramalar yapardınız? Önce kendinize sorun ve bu kelimelerle yazı hazırlayın.

2) Keywordtool

Keywordtool


Uzun anahtar kelimeler bulmaya yarayan Keywordtool sitesi aranma hacmini ve TBM vermese bile hangi kelimelerin çok arandığını vererek bize yardımcı olmaktadır. Ayrıca sadece Google arama sonuçlarını değil, sosyal medya aramalarını da bulmaktadır.

Keywordtool ile anahtar kelime analizi yapmak için Keywordtool.io adresine tıklıyoruz. Arama kutucuğuna kelimeyi yazıyoruz, yan taraftan dili seçiyoruz ve arıyoruz. Karşımıza dört beş kelimelik uzun arama terimleri çıkıyor.

Keywordtool


Patlıcan yemek tarifi aratınca sonuna gelen ekleri de buldu. Bu üç kelimelik arama terimine ilaveten "kıymalı, istiyorum, kolay, resimli, karnıyarık" kelimelerini ekleyerek de arayanlar olmuş. Demek ki üç kelimelik arama terimine ilaveten bunları da ekleyip dört kelimelik anahtar kelime yapmalıyız.

Böyle uzun kuruklu anahtar kelimelerin aranma hacmi düşük olsa bile ne istediğini bilen kişilere ulaştığınız için yazınızla tam ilgili kişiler tıklayacaktır. Böylece insanlar aradığı bilgiyi bulmuş olacak, sitede kalma oranı artacak ve hemen çıkma oranı azalacaktır. Hemen çıkma oranı azalınca da bloğunuz arama motoru gözünde değer kazanacak ve arama sonuçlarında üst sıralara yükselecektir.

3) Google Trends

Google Trends


Google Trends, bulduğunuz anahtar kelimelerin hangi aylarda ve hangi şehirlerden ne kadar arandığını öğrenmeye yarar. Böylece reklam vereceğinizde zamansal ve mekansal ayarlamalar yapıp daha iyi performans alırsınız. Reklam vermeseniz bile hangi yazıyı ne zaman paylaşacağınız hakkında fikriniz olur.

Örneğin "kışlık mont" kelimesinde insanlar genelde kasım ayında arama yapmaya başlar, bu yüzden ekim ayında yazıyı paylaşıp arama motorundaki yerinizi almalısınız. Bunun gibi hangi kelimenin ne zaman çok arandığını öğrenmek için Google servisi olan Trends kullanılabilir.

Google Trends ile anahtar kelime analizi yapmak için trends.google.com.tr adresine gidiyoruz. Karşımıza sade tasarımlı bir sayfa geliyor. "bir arama terimi veya konu girin" yazan kutucuğa anahtar kelimeyi yazıyoruz. Karşımıza son 12 aylık sonuçlar çıkıyor. Son 1 yıllık veriler fazla ise bir haftalık, bir aylık verilere de bakabilirsiniz.

google trends anahtar kelime analizi


Patlıcan yemek tarifi kelimesi en çok 9 - 15 ağustos 2020 tarihinde, 22 - 28 kasım 2020 tarihinde, 18 - 24 nisan 2021 tarihinde aranmış, diğer zamanlarda daha az aranmış. Biraz aşağı inip hangi şehirlerden çok aranmış diye baktığımızda ise Ankara, İstanbul, İzmir, Antalya, Bursa gibi büyük şehirlerden çok arandığını görüyoruz. Bu şehirlerde nüfus sayısı fazla olduğu için aramalar da fazla oluyor. Eğer bu kelimeye reklam verecekseniz bu beş şehri hedeflemelisiniz. Reklam verirken de anahtar kelime eşleme türlerine dikkat etmek gerekir. (Bak: Eşleme türleri)

google trends


Anahtar kelime analizi nasıl yapılır yazımızın sonuna geldik. Ücretsiz olarak kullanabileceğiniz hizmetlerden en iyileri bunlardır. Diğer ücretli hizmetler ise rakip analizi gibi çok detaylı bilgilere erişmeyi sağlar ancak bu büyük projeler için kullanılabilir. Zaten ücretli anahtar kelime bulma araçlarını seo uzmanları ve büyük e-ticaret siteleri kullanmaktadır.

Yorum Gönder

0 Yorumlar

Close Menu